Oct 312012
 

Er din Business Support Hotline et aktiv eller en udgift?

Hvem bestemmer hvilke kunder kan kontakte Jeres Hotline ?

Disse spørgsmål kan umiddelbart se ud til at være mærkelige spørgsmål, men tillad mig at dele en oplevelse jeg havde igår.

Netop startet som udvikler af iOS applikationer skulle jeg i forbindelse med Apple Business Support. På Apples hjemmeside henvises erhvervskunder til et særligt 80-nummer.

80-numre er gratis for den der ringer og anvendes typisk i forbindelse med hotlines og firmakampagner. Dette kan jo tænkes at blive et betydelig udgiftspost så ejeren af 80-nummeret kan vælge at man ikke kan ringe fra fx mobilnumre men udelukkende fra fastnet telefoner. Dette resulterede for mig i den bizarre situation at jeg ikke kunne ringe til Apple Business Support fra min iPhone Telefon!!

Gad vide hvor mange Apple kunder der egentlig har en fastnet telefon? Nu forstår jeg godt at firmaer begrænser deres hotline til folk der ringer fra danske fastnetnumre, det kan jo blive dyrt hvis kunderne ringer fra et dansk mobilnummer i Udlandet, meeen alligevel... DERFOR følgende forslag til firmaer der vil yde god support samtidig med at være omkostningsbevidste:

  • Mobilkunder bør have mulighed for at ringe til et alternativt nummer.
  • En Call-back funktion kan overvejes så support line ringer op istedet for.
  • online chat support.

Dette support nummer kan ikke kontaktes fra en mobiltelefon! Bizart.

 

Sorry, the comment form is closed at this time.